| R E G U L A M I Nwewnętrznej organizacji
 Zakładu 
Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Gminy Mszczonów
 w Mszczonowie
 I. Postanowienia ogólne 1.1. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Gminy Mszczonów zwany 
dalejzakładem działa na 
podstawie Statutu ZGKiM w Mszczonowie nadanego przez Radę
 Miejską  Mszczonowa Uchwałą Nr 
V/45/03 z dnia 28 marca 2003r.
 1.2. Siedziba zakładu mieści się w 
Mszczonowie przy ulicy Spółdzielczej 105
 1.3. Dyrektora Zakładu 
zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta
 1.4. Głównego Księgowego zatrudnia 
i zwalnia Dyrektor Zakładu
 1.5. Dyrektor Zakładu kieruje jednoosobowo 
działalnością Zakładu w ramach pełnomocnictwa danego przez Burmistrza.
 II. Działalność gospodarcza 2.1. Działalność gospodarczą zakładu 
określają  § 4 i § 5  Statutu ZGKiM 
Gminy Mszczonów. III. Organizacja Zakładu 3.1. Graficznie działalność Zakładu ilustruje schemat organizacyjny  
stanowiący integralnączęść 
niniejszego regulaminu
 3.2. Na 
czele   Zakładu stoi Dyrektor, który kieruje całokształtem 
działalności jest za
 niego  odpowiedzialny oraz reprezentuje zakład  na 
zewnątrz
 3.3  Dyrektor  zarządza zakładem przy pomocy Głównego 
Księgowego, kierowników i
 pracowników bezpośrednio podległych
 3.4. Zakład dzieli się na oddziały i 
samodzielne stanowiska pracy
 3.5. Dyrektor nadzoruje sprawy realizowane  
przez następujące działy
 
  
    | a) | Sekretariat | symbol  SEK |  
    | b) | Główny Księgowy | symbol   GK |  
    | c) | Administracja domów 
mieszkalnych i kadr | symbol  ADM |  
    | d) | Oddział Oczyszczania Miasta | symbol  OOM |  
    | e) | Oddział Wodociągów | symbol  WOD |  
    | f) | Oczyszczalnia Ścieków | symbol  OCZ |  
    | g) | Magazyn  Ogólny | symbol   MAG |  
    | h) | Radca Prawny | symbol   RPR |  3.6. Głównego Księgowego  podczas nieobecności 
zastępuje Z-ca Głównego Księgowego IV. Ramowe zakresy działania 4.1. 
DyrektorZakres 
obowiązków i uprawnień Dyrektora Zakładu określa  § 6 Statutu ZGKiM
 Gminy Mszczonów  z dnia  1 maja 2003r.
        Zwierzchnikiem 
służbowym Dyrektora Zakładu jest Burmistrz 
Miasta.Zastępstwo Dyrektora w czasie jego nieobecności i reprezentowania Zakładu 
na
 zewnątrz sprawuje Główny Księgowy lub inna osoba upoważniona przez 
Dyrektora.
 4.2. Sekretariat 
  obsługa urządzeń  znajdujących się w 
sekretariacie : fax , xero, centrala telefoniczna,rejestracja 
pism  przychodzących  i wychodzących z Zakładu,ewidencja 
wyjazdów służbowych,prowadzenie gospodarki materiałami biurowymi i 
uzupełniania ich stanu łącznie z kawą i herbatą ,obsługa 
korespondencji wychodzącej, znaczki, koperty. 4.3. Główny KsięgowyObowiązki Głównego Księgowego Zakładu 
regulują:
 1. Ustawy o finansach  publicznych (Dz. U. z 1998r. Nr 
155 poz. 1014 z późniejszymi zmianami), (Dz. U. Nr 112 z 2001r., Nr 145 poz. 
1623),
 2. Rozporządzenie Ministra Finansów z  2001r. ( Dz. U. 153 
poz. 1752),
 3. Ustawa o rachunkowości z 2000r. (Dz. U. Nr 113 poz. 
1186),
 w szczególności należy do niego: 
1) przygotowanie i 
sporządzenie rocznego planu finansowego 
zakładu,2) organizowanie, 
sporządzanie i kontrola dokumentów 
finansowych,
 3) bieżąca  i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji
 wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej,
 4) nadzór całokształtu 
prac z zakresu rachunkowości,
 5) kierowanie pracą podległego mu działu 
finansowo - księgowego, optymalizacja jego pracy i 
zatrudnienia,
 6) bieżąca kontrola i czuwanie nad prawidłowym wykonaniem 
planu finansowego Zakładu,
 7) sporządzanie półrocznego i rocznego 
sprawozdania z działalności Zakładu.
 4.4. Oddział Oczyszczania MiastaNa czele Oddziału stoi kierownik.
 Do zadań oddziału należy: 
  wywóz nieczystości 
stałych,zarząd i eksploatacja składowiska 
odpadów,utrzymanie porządku i czystości na terenie miasta i 
gminy,konserwacja  zieleni i prowadzenie nowych 
nasadzeń,transport i zaopatrzenie Zakładu,konserwacja i 
utrzymanie dróg gminnych w tym naprawa nawierzchni, poboczy, odśnieżanie i 
posypywanie,wykonywanie wszelkich robót zleconych przez Urząd 
Miejski,organizowanie i koordynacja akcji interwencyjnych w ramach 
dyżurów i w przypadków nagłych nieprzewidzianych zdarzeń losowych na terenie gminy Mszczonów. 4.5. Oddział 
WodociągówNa czele oddziału stoi 
kierownik
 Do zadań oddziału 
należy: 
  produkcja wody pitnej o odpowiedniej 
jakości,utrzymanie  i eksploatacja ujęć wody (studni i 
hydroforni) na terenie terenie gminy,konserwacja i  eksploatacja 
stacji uzdatniania wody, zbiorników i stacji pomp,utrzymanie i 
eksploatacja sieci wodociągowych, zasuw, hydrantów,odczytywanie 
wodomierzy i  ich konserwacja, legalizacja, wymiana i montaż 
nowych,minimalizowanie przerw w dostawie wody oraz sprawne i 
optymalne usuwanie awarii urządzeń wodociągowych,wykonywanie 
przyłączy i instalacji wodociągowych,inkasowanie należności za wodę 
od odbiorców indywidualnych, dostarczanie rachunków i 
umów,sprawdzanie legalności podłączeń wodociągowych i stanu plomb na 
urządzeniach wodociągowych. 4.6. Oczyszczalnia ŚciekówNa czele oddziału stoi kierownik.
 Do 
zadań oddziału należy: 
  przyjmowanie i oczyszczanie ścieków komunalnych 
i przemysłowych przesyłanych kanalizacją sanitarną i dowożonych do punktu 
zlewnego,eksploatacja Oczyszczalni  Ścieków zapewniająca 
maksymalnie duży stopień redukcji zanieczyszczeń zgodnie z obowiązującymi 
przepisami,eksploatacja i konserwacja przepompowni ścieków będących w 
gestii  Zakładu,konserwacja i eksploatacja linii i urządzeń 
energetycznych SN i nn ( stacji, transformatorów) będących na majątku 
Zakładu,wykonywanie analiz ścieków wchodzących do kanalizacji 
sanitarnej i na oczyszczalnię w ramach wyposażenia znajdującego się w 
laboratorium Oczyszczalni,obsługa kotłowni na potrzeby 
własne,sprawdzanie prawidłowości i legalności podłączeń do 
kanalizacji. 4.7.  Administracja domów mieszkalnych i 
kadryNa czele działu stoi kierownik 
oddziału.
 Do zadań oddziału należy: 
  opracowanie i aktualizacja regulaminu 
wewnętrznej organizacji Zakładu,przygotowanie, ewidencjonowanie i 
podawanie do wiadomości pracownikom zarządzeń wewnętrznych Dyrektora 
Zakładu,prowadzenie spraw kadr i socjalno bytowych pracowników, 
urlopów, skarg i wniosków oraz rentowo - emerytalnych,prowadzenie 
badań okresowych pracowników,administracja i zarząd budynkami i 
lokalami komunalnymi i mieszkalnymi,sporządzanie umów najmu, 
windykacja należności czynszowych, kierowanie spraw do sądu,dbałość o 
stan techniczny budynków komunalnych i sporządzanie planu 
remontów,sporządzanie wymaganych sprawozdań w w/w 
zakresie,kierowanie obsługą portierni i kotłowni budynku 
administracyjnego Zakładu. 4.8.  Magazyn 
  prowadzenie Magazynu 
Ogólnego,przyjmowanie materiałów w depozyt niezależnie i oddzielnie 
od Magazynu,obsługa programu magazynowego i sporządzanie niezbędnej 
dokumentacji magazynowej,zaopatrzenie w środki 
czystości i ochrony osobistej,prowadzenie rejestru zamówień 
publicznych. 4.9. Radca 
PrawnyRadca 
Prawny podlega bezpośrednio Dyrektorowi 
Zakładu.
 Obowiązki Radcy Prawnego regulują przepisy  Ustawy z dnia 6.07.1982r. o 
radcach prawnych / Dz. U. Nr 123 poz. 1059 z 2002r./ i należy  do niego 
: 
  wydawanie opinii prawnych w sprawach związanych z 
działalnością  Zakładu,występowanie w imieniu Zakładu przed 
sądami powszechnymi, pracy, gospodarczymi itp. oraz wobec innych władz i 
urzędów,informowanie pracowników i Dyrektora o zmianach w prawie 
dotyczących działalności Zakładu,opiniowanie pod względem prawnym 
umów i zarządzeń,występowanie do sądów o klauzulę wykonalności i 
kierowanie orzeczeń sądowych do egzekucji,nadzór nad przebiegiem 
postępowania egzekucyjnego. V. Postanowienia końcowe 5.1. Porządek wewnętrzny w Zakładzie oraz obowiązki Zakładu i pracowników 
związane z pracą określa Regulamin 
Pracy.
 5.2. Zmiany do niniejszego Regulaminu będą wprowadzane aneksami bądź 
nowym
 Regulaminem.
 5.3. Regulamin 
zostaje wprowadzony w życie z dniem 05.05.2003r..
 5.4. Przestaje obowiązywać 
poprzedni Regulamin wewnętrznej organizacji z dnia
 07.01.1993r.
 |